Dag 8: Tadoussac - Chicoutimi

11 juni 2013 - Saguenay, Canada

Zweten, puffen en afzien, dat is wat we vandaag gedaan hebben, maar o zo genoten van de mooie uitzichten. Parc du Saguenay stond vandaag op het programma. De tocht zelf met de auto was een kleine uur en half rijden. Eens aangekomen betaalden we de ingang van het park en reden we naar het informatiecentrum, daar hadden we gevraagd wat de mooiste wandeling was en besloten die dan te doen, De wandeling werd beschreven van moeilijk tot zeer moeilijk en was 7 km lang. (3,5 heen en 3,5 terug).

De eerste paar honderd meters waren nog redelijk vlak, maar nadien begon het echte klimmers naar boven. 500 meter hoogteverschil moesten we overbruggen in 1,5 km. De trappen die we daar hebben gedaan konden we de tel niet van bijhouden. Af en toe werden we dan beloond met een prachtig uitzicht over het fjord van Saguenay  Onderweg kwamen we ook verschillende eekhoorns tegen en een groot stekelvarken, die in een boom aan het klimmen was. Eens boven aangekomen was het even uitrusten en genieten alvoor we terug naar het dal gingen. Terug in het dal zijn we naar de auto gegaan en gereden naar ons volgend hotel.