Dag 12: Ottawa - Huntsville

15 juni 2013 - Huntsville, Canada

Ontbijten en terug op weg naar de volgende bestemming.

Vandaag weer een lange tocht richting Huntsville. De toch duurt veel langer omdat we amper autostrade deden en we dus max 80 of 90 km per uur mochten rijden.

We reden weer langs de vele bossen en meren en reden door kleine dorpjes die diep in het bos zijn gebouwd. Het moet wel fantastisch zijn om op zo'n plaatsen te kunnen wonen.

Na een paar uur rijden bereikten we het Algonquin Provincial Park. Dit is het grootste park dat we gaan doen. Vandaag staat hier een middagje canoën op een meer op het programma en dus vroegen we in het infocentrum waar de beste of meeste populairste plaats was om dit te doen.

We moesten nog een 40 km rijden voor we aan het Canoën Lake aankwamen, daar huurden we onze kano en maakten we een heel rustig tochtje op het meer. We kregen een klein plannetje mee, waar we onderweg een tussenstop konden maken voor te zwemmen of te pick-nick'en, maar de kaart was zo onduidelijk of die plaatsen waren zo slecht aangegeven dat we er geen één van hebben gevonden. In ieder geval was het zalig genieten in de volle zon.

Soms gingen we langs kleine eilandjes, maar daar mochten we niet aanmeren omdat de meeste privé en bewoond waren. Na meer dan 4 uur te hebben rondgedobberd, zijn we terug naar de auto gegaan en was het nog een uur rijden tot het hotel.

Het plan is om het Algonquin park nog twee dagen te doen, dus hebben we ons hotel vlakbij genomen. Aangekomen daar was het inchecken en genieten van een rustige avond.

1. Papa:
    16 juni 2013
    geniet er maar van want de reis is al over de helft he